RODO: Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych, w związku z moją aktywnością na tej stronie. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne do przetworzenia zapytania.
RODO: Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych, w związku z moją aktywnością na tej stronie. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne do przetworzenia zapytania.
Poznawaj i rozwijaj najważniejsze umiejętności niezbędne w grze na perkusji. Ucz się skutecznie i przyjemnie. Szkoła składa się z obfitej części teoretycznej oraz bardzo bogatej w ćwiczenia części praktycznej. “Kompletny Trening” to zbiór ponad 600 ćwiczeń, ilustrowanych nutowo oraz nagraniami MP3. Szkoła rozwija w sposób kompletny umiejętności perkusyjne, ucząc też sposobów budowania perkusyjnego treningu.
Opis:
ZAWARTOŚĆ:
(stopień trudności ćwiczeń/zadań wzrasta wraz z lekcjami treningowymi)
STARTER – Moduł 0 (przygotowanie do treningu i wejście w „stan” treningowy):
Poruszamy szeroki zakres zagadnień, ważne dla perkusisty, omawiając m.in.:
-ćwiczenia rozciągające – dłonie i całe ciało (kontynuacja ćwiczeń z rozdziału “sprawne dłonie”),
-ćwiczenia wzmacniające kończyny, kręgosłup, mięśnie brzucha oraz poprawiające kondycję i koncentrację,
-praca nad brzmieniem (celność, precyzja, rimshot, dynamika),
-praca nad poczuciem rytmu,
-ćwiczenia rozgrzewające przed graniem, z uwzględnieniem roli oddechu w graniu,
-kreatywna praca z instrumentem (poprawiająca m.in. umiejętności improwizacyjne),
-praca nad wizerunkiem (prezencja za zestawem), ekspresją grania,
-kształtowanie poprawnej motoryki i właściwych nawyków pamięci mięśniowej –i wiele innych…
RYTMIKA – Moduł 1
Ćwiczenia rytmiczne i koordynacyjne:
-ćwierćnuty w różnych miejscach taktu i rytmy budowane na bazie ćwierćnut,
-ósemki łączone rytmicznie z ćwierćnutami,
-triole ósemkowe łączone z ćwierćnutami,
-szesnastki + ćwierćnuty + ósemki,
-omijanie nuty głównej – ósemkowo, szesnastkowo, triolowo,
– precyzja grania unisono – ręce oraz ręce + nogi,
-umiejętne dodawanie nóg do schematu rąk (stałe figury oraz wynikające ze schematu rytmicznego),
-wprowadzenie zmiennej dynamiki,
-„wygodne i niewygodne” kombinacje rąk,
-inwersja rytmiczna, czyli wypełnianie pomiędzy głównym schematem rytmicznym.
Moduł rytmiczny jest kluczem do kolejnych ćwiczeń zawartych w danej lekcji, a więc jest to nasza jakby „perkusyjna tonacja”, na bazie której budujemy całą resztę.
SPEED UP – Moduł 2
Ćwiczenia werblowe i przełożenie ich na zestaw:
-uderzenia naprzemiennie
-symetrycznie od jednej i drugiej ręki
-ósemki, szesnastki, triole, flamy, ghosty, trzydziestodwójki
-uderzenia dwójkowe, paradiddle
-dynamika – akcenty, ghosty
-trening precyzji, koordynacji, wzrost szybkości, budowanie schematów rąk i swobodne przekładanie ich na zestaw
-umiejętne wykorzystywanie instrumentów zestawu, jako konsekwencji zbudowanych schematów na werblu
GROOVE – Moduł 3
Pakiet groovowy:
Budujemy podziały w 4 wersjach, wynikające (bezpośrednio lub pośrednio) z ustalonego wcześniej klucza rytmicznego (RYTMIKA), a czasem także schematu rąk (SPEED UP):
-podziały ćwierćnutowe
-podziały ósemkowe
-podziały triolowe
-podziały szesnastkowe (stopa)
-podziały szesnastkowe (ręce)
-podziały triolowe szesnastkowe (ujęte w metrum 6/8)
-podziały shuffle
-podziały w pulsie half time shuffle
-podziały z przesuniętym werblem, względem typowego 2 i 4 w takcie
-podziały off beat – z hihatem na “i”
-wykorzystywanie takich elementów gry jak: rimshot, cross stick, tomy, otwarcie hihatu, przechodzenie z hihatu na ride/drugi hihat.
-lekcje 41-43: podziały w metrum nieparzystym
-lekcja 44: podziały latynoskie – specyfika ich budowy i rozwijania struktury rytmicznej.
-werbel grany lewą i prawą ręką.
FILL IN – Moduł 4
Budujemy przejścia w 4 wariantach, według ustalonego schematu.
Tym sposobem, poza efektownymi i przydatnymi gotowymi przejściami, uczymy się istoty mechanizmu budowania przejść oraz umiejętności ich wkomponowania w podział.
-Główny schemat budowy przejść opiera się na systemie:
1.werbel, 2.werbel + tomy, 3.werbel+stopa, 4.werbel+stopa+tomy.
W miarę rozwoju stopnia zaawansowania wzbogacamy ten schemat o kolejne zasady, budując coraz bardziej złożone przejścia.
Każde przejście w danej lekcji pasuje do każdego podziału z tej lekcji i w wielu przypadkach wynika w jakimś stopniu z podziału lub schematu rytmicznego.
W przejściach wykorzystujemy elementy poznane wcześniej, między innymi:
-naprzemienny układ rąk
-akcenty
-flamy
-ghosty
-przenoszenie rąk z werbla na zestaw
-dodawanie pozostałych instrumentów, np. crash’a do stopy, zgodnie z ustaloną kolejnością rąk.
LEKCJE FUNKCYJNE I TRENINGOWE:
Omawiają oddzielne zagadnienia techniczne, których zastosowanie poznajemy na wybranych groovach oraz schematach (np. paradiddle). M.in. dotyczą takich dziedzin jak:
-akcentowanie w na talerzach w podziałach
-zagęszczanie talerzy w podziałach
-podziały off beat, rozszerzone o wersję zagęszczoną szesnastkami na “i”
-podziały liniowe
-wykorzystanie tomów do budowania groovu
-ghosty w podziałach + ćwiczenia dynamiczno-sprawnościowe rąk (+koordynacja)
-paradiddle i ich wykorzystanie w budowie podziałów oraz przejść
-grupy szesnastek i budowanie podziałów i przejść na ich podstawie
-rozdział poświęcony rozwijaniu timingu i precyzji grania
-rozdział poświęcony rozwijaniu dynamiki gry oraz sprawności dynamicznej obu rąk.
Ucz się grać na coverach, poznawaj najbardziej znane gatunki muzyczne i utwory. Szkoła zawiera mnóstwo ćwiczeń opartych o najpopularniejsze i najbardziej przydatne podziały rytmiczne oraz przejścia. Podręcznik uzupełniony nagraniami MP3 wszystkich ćwiczeń oraz filmami instruktażowymi (“jak grać szczotkami” i “jak grać shakerem”).
„Perkusista Stylowy” to szkoła gry dla początkujących i bardziej zaawansowanych. Ci tych, którzy dopiero chcą zacząć przygodę z perkusją znajdą w tej szkole gotowe przykłady wielu znanych kawałków muzycznych, natomiast osoby już grające będą doskonalić swój warsztat, poznając coraz bardziej zaawansowane podziały i sposoby aranżacji utworów. Praca na COVERACH rozwija technikę i muzykalność, pozwalając wypracować sobie swój własny styl.
Z tej szkoły nauczysz się grać w najbardziej znanych stylach muzycznych, poznasz wiele utworów, ucząc się ich podstawy rytmicznej, zdobędziesz informacje na temat gatunków muzycznych (geneza ich powstania), najbardziej znanych muzyków, zespołów i perkusistów, tworzących dany gatunek, a także poznasz sposoby budowania brzmienia w każdym ze stylów. Podane tytuły utworów i spis wykonawców pozwala szybko i w sposób przyjemny odnieść się do opisywanych w treści podręcznika przykładów.
Pracując na wielu utworach, nauczysz się swobodnie poruszać w danym stylu muzycznym oraz samodzielnie aranżować partię perkusji.
Ćwiczymy na ponad 150 przykładach utworów, co nie tylko pozwala rozpracować perkusyjnie wiele znanych kawałków, ale pomaga też wypracować własny styl gry, bazując na zebranej wiedzy i omawianych szczegółach.
„Perkusista stylowy” to zbiór ponad 330 ćwiczeń, które budują swobodę grania w różnych stylach muzycznych, dając pokaźny zasób warsztatowy zarówno muzykom wykonującym utwory znane i lubiane (covery), jak i wszystkim, którzy pragną wypracować swój własny styl gry, lub po prostu chcą cieszyć się graniem z muzyką.
Ćwiczenia pogrupowane są w lekcje, a każdy z dwunastu rozdziałów, reprezentujących wybrany styl muzyczny, zawiera po 4 lekcje, z czego każda z nich – po 7 ćwiczeń (groove + przejścia).
Materiał jest też podsumowaniem wiedzy praktycznej oraz teoretycznej na temat grania poszczególnych gatunków muzycznych.
W książce pracujemy na stylach: rock, blues, funk, disco, country, punk, hip hop/R’n’B, drum & bass, ballad pop, latin, jazz, reggae oraz im pokrewnych.
Podręcznik zawiera też miejsce na notatki, zachęcając do budowy własnych ćwiczeń oraz swoich przemyśleń na podstawie omawianego materiału.
Dodatkowy bonus: techniki gry szczotkami oraz shakerem (opis, zdjęcia + materiał filmowy).
Objętość książki: 216 stron + MP3 audio
Każde ćwiczenie z tej szkoły jest nagrane w kilku różnych tempach i dostępne w materiale MP3 (do ściągnięcia ze strony).